Thursday, August 6, 2009

Demokrasi Bukan Untuk Individu

Kini Sudah Ada Jawatan ISTERI PM Di Pejabat PM!!

http://sloone.files.wordpress.com/2009/03/datin-sri-rosmah-mansor.jpg

Selama ini saya sangka isteri Perdana Menteri hanya sekadar teman hidup seorang PM. Tidak sangka pula di bawah Najib, isteri bukan sekadar seorang teman hidup, tapi juga SATU JAWATAN di Pejabat PM! Saya cuma menyedarinya malam tadi selepas diberitahu kawan. Lantas saya melayari laman web Datin Seri Rosmah yang baru dilancarkan pada 4 Ogos lalu http://www4.pmo.gov.my/datinrosmah/ .

Yang menimbulkan rasa keyakinan saya bahawa isteri PM adalah SATU JAWATAN dan bukan sekadar teman hidup ialah laman web Rosmah menggunakan alamat pejabat PM: pmo.gov.my.

Bukan itu saja, alamat surat menyurat Rosmah juga sama dengan alamat pejabat PM:


MAIN BLOCK,
PRIME MINISTER'S OFFICE,
PERDANA PUTRA BUILDING,
FEDERAL GOVERNMENT
ADMINISTRATIVE CENTRE,
62502 PUTRAJAYA, MALAYSIA

Rosmah juga menggunakan nombor telefon, fax dan e-mail pejabat PM:

Tel : 603-8888 8000
Fax : 603-8888 3444
E-Mail :


Setahu saya perkara ini (isteri PM menggunakan kemudahan telefon, alamat surat menyurat, e-mail dan web pejabat PM) tidak pernah berlaku sebelumnya di Malaysia ini (Jika telahan saya tidak betul, sila maklumkan). Jika Rosmah yang cuma isteri PM boleh menggunakan kemudahan pejabat PM, seolah-olah Najib telah mewujudkan satu jawatan tetap baru di pejabatnya - Isteri PM. Jika isteri PM hanya sekadar pasngan hidup beliau dan bukannya jawatan tetap di pejabat PM, maka Rosmah tidak layak menggunakan nama dan alamat pejabat PM di hujung namanya. Jika teringin dan gila glamour sangat, sebagai isteri PM, Rosmah boleh menggunakan nama dan alamat kediaman PM di Seri Perdana kerana kemudahan yang disediakan di situ adalah juga untuk beliau sebagai isteri PM. Atau sebagai Yang Dipertua BAKTI, beliau boleh menggunakan kemudahan, termasuk alamat pejabat dan web BAKTI. Tetapi menggunakan kemudahan pejabat PM, ia sangat aneh dan janggal, kecuali memang ada satu jawatan tetap untuk Rosmah di situ.

Harap Najib dapat menjelaskan kepada rakyat 1Malaysia status sebenar Rosmah: sama ada beliau hanya sekadar isteri seorang PM atau sudah ada satu jawatan tetap Isteri PM di pejabat PM?

~ pendikar gunung kriang

1 comment:

  1. Ini lebih terok daripada Bodohlah. Umno tak pilih pun dia. Rakyat tak pilih pun dia. PAS,PKR,DAP dah tentu cakap PERGI JAHANAM DENGAN ROs. Apa dah jadi ini?

    ReplyDelete